Αγωγή Υγείας

Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Δ΄Αθήνας


Υπεύθυνη

Δρακοπούλου Μάρα

 

Συχνές Ερωτήσεις

 

- Πόσα παιδιά μπορούν να πάρουν μέρος σε ένα πρόγραμμα Αγωγής Υγείας;
Μπορούν να πάρουν μέρος από 5 έως 35 παιδιά. Ο ιδανικός αριθμός είναι 15-25 άτομα.

-Πόσοι εκπαιδευτικοί μπορούν να αναλάβουν την εφαρμογή ενός προγράμματος;
Στις σχολικές μονάδες Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και σχολικές μονάδες Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης κάθε εκπαιδευτικός μπορεί να υλοποιεί έως και τρία (3) προγράμματα, σε ένα εκ των οποίων δύναται να ορίζεται ως Συντονιστής/στρια. Σε κάθε πρόγραμμα συμμετέχουν έως τρεις (3) εκπαιδευτικοί, συμπεριλαμβανομένου/ης του/της Συντονιστή/στριας.
Για τις σχολικές μονάδες Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης κάθε πρόγραμμα μπορεί να υποστηρίζεται από τριμελή ομάδα εκπαιδευτικών και μελών του Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού ή/και του Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού, ανά Τμήμα ή ομάδα μαθητών/τριών, αξιοποιώντας τη δυνατότητα διεπιστημονικής προσέγγισης και συνεργασίας.

-Πότε υλοποιούνται τα Προγράμματα Σχολικών Δραστηριοτήτων (ΠΣΔ) σε σχέση με το ωρολόγιο πρόγραμμα;
Στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση (Γυμνάσια, Γενικά Λύκεια και Επαγγελματικά Λύκεια) τα ΠΣΔ υλοποιούνται εκτός ωρολογίου προγράμματος, με εξαίρεση τους/τις μαθητές/τριες των ΕΠΑΛ που λαμβάνουν μέρος σε σχολικές δραστηριότητες στο πλαίσιο της Ζώνης Δημιουργικών Δραστηριοτήτων στην Α΄ ΕΠΑΛ.
Στις Σχολικές Μονάδες Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης μπορούν να υλοποιούνται ΠΣΔ και εντός του ωρολογίου προγράμματος, αξιοποιώντας τη δυνατότητα διαθεματικής προσέγγισης σε όλα τα γνωστικά αντικείμενα.
Για κάθε πρόγραμμα ορίζεται εβδομαδιαίως ένα δίωρο, το οποίο αναγράφεται στο πρακτικό του Συλλόγου Διδασκόντων του σχολείου που εγκρίνει το πρόγραμμα. Το πρακτικό αυτό συνοδεύει το «Σχέδιο υποβολής Προγράμματος».

-Πόσες ώρες συμπλήρωση ωραρίου μπορεί να δικαιολογήσει ένα πρόγραμμα;
Δεν προβλέπεται για τους εκπαιδευτικούς η συμπλήρωση διδακτικού ωραρίου.

-Πόσο χρόνο διαρκεί ένα πρόγραμμα αγωγής υγείας;
Τα Προγράμματα Σχολικών Δραστηριοτήτων (ΠΣΔ) που υλοποιούνται διαρκούν τέσσερις (4) έως πέντε (5) μήνες.

-Ποιος θα με βοηθήσει στην υλοποίηση του προγράμματος;
Το γραφείο Αγωγής Υγείας διαθέτει εκπαιδευτικό υλικό, έτοιμο προς εφαρμογή από τους καθηγητές που αναλαμβάνουν ένα πρόγραμμα.
Εκτός αυτού, η υπεύθυνη Αγωγής Υγείας της διεύθυνσης είναι πάντα στην διάθεση των εκπαιδευτικών για το σχεδιασμό του προγράμματος, την ενημέρωσή τους για σχετικά θέματα, τη σύνδεσή τους με φορείς υγείας και την ενίσχυσή τους με κάθε δυνατό τρόπο.

-Σε πόσα προγράμματα μπορεί να συμμετέχει κάθε μαθητής/τρια;
Κάθε μαθητής/τρια μπορεί να συμμετέχει μέχρι και σε δύο (2) ΠΣΔ.
Για τη συμμετοχή των μαθητών/τριών σε προγράμματα που υλοποιούνται εκτός ωρολογίου προγράμματος απαιτείται η σύμφωνη γνώμη των γονέων/κηδεμόνων αυτών.

-Πως θα μάθω περισσότερα για την βιωματική μάθηση;
Κάθε χρόνο το γραφείο Αγωγής Υγείας της διεύθυνσής μας οργανώνει σεμινάρια βιωματικής μάθησης σε συνεργασία με διάφορους εγκεκριμένους φορείς, με σκοπό να κατανοήσουν οι καθηγητές τη βιωματική μέθοδο και να γνωρίσουν κάποιες τεχνικές εφαρμογής της. Οι ενδιαφερόμενοι να συμμετέχουν στα σεμινάρια ενημερώνονται εγκαίρως με σχετική ειδοποίηση που αποστέλλεται στα σχολεία.

 

ΓΡΑΜΜΕΣ ΒΟΗΘΕΙΑΣ

Θεματικοί Άξονες της Αγωγής Υγείας

ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟ ΥΛΙΚΟ

  • ΑΠΟ ΤΑ ΕΜΦΥΛΑ ΣΤΕΡΕΟΤΥΠΑ ΣΤΗΝ ΙΣΟΤΗΤΑ ΤΩΝ ΦΥΛΩΝ ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ.pdf
  • ΣΕΞΟΥΑΛΙΚΗ ΑΓΩΓΗ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ.pdf
  • ΥΛΙΚΟ από ΟΑΣΠ.pdf
  • OASP MNHMONIO ENERGEION GIA SEISMO SE SXOLEIO 2022-2023.pdf
  • ΥΛΙΚΟ για ΠΡΩΤΕΣ ΒΟΗΘΕΙΕΣ.pdf
  • ΥΛΙΚΟ από Συνήγορο του Παιδιού για την Προστασία του Παιδιού από την Κακοποίηση.pdf
  • ΚΛΙΜΑΤΙΚΗ ΑΛΛΑΓΗ-ΛΑΓΟΥΒΑΡΔΟΣ Κώστας.pdf
  • Κλιματική αλλαγή και υγεία-ΣΑΜΟΛΗ ΕΥΗ.pdf
  • Κλιματική αλλαγή και Ψυχική υγεία-ΠΑΝΤΑΖΗΣ Νίκος.pdf
  • Πληροφορίες για τα εκπαιδευτικά προγράμματα σχετικά με την Κλιματική Αλλαγή.pdf
  • Κορδούτης- Σεξουαλ. Διαπαιδαγώγηση.pdf
  • ΛΑΖΑΡΑΤΟΥ COVID-19.pdf
  • ΠΑΝΑΓΙΩΤΟΠΟΥΛΟΣ-Ενέργειες και μέτρα σε περίπτωση μέλους της σχολικής κοινότητας με υποψία ή διάγνωση COVID-19 26-11-20.pdf
  • ΔΕΔΟΥΚΟΥ-Μέτρα προφύλαξης στο σχολείο 26-11-20.pdf
  • Υλικό από το Διαδικτυακό σεμινάριο Ψυχική Ανθεκτικότητα και Ενδυνάμωση Εκπαιδευτικών 19-10-20.pdf
  • Υλικό από την Διαδικτυακή Συνάντηση Υπεύθυνοι COVID στα σχολεία. Ενημερώνομαι-Μαθαίνω-Αντιμετωπίζω-12-10-20.pdf
  • Κρυολόγημα-Γρίπη-Κορωνοιός 6-10-20.pdf
  • ΧΑΤΖΗΧΡΗΣΤΟΥ-Καλώς ήρθαμε στο σχολείο-Covid19.pdf
  • Τηλεφωνική Γραμμή Ψυχοκοινωνικής Υποστήριξης 10306 για τον κορονοϊό Υπουργείο Υγείας και το ΕΚΠΑ.pdf
  • ΠΑΡΟΧΗ ΠΡΩΤΩΝ ΒΟΗΘΕΙΩΝ-ΝΟΜΟΘΕΣΙΑ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ.pdf
  • 1821-Υγεία και Κοινωνική Πρόνοια -ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ για προγράμματα & εκπαιδευτικές δράσεις Α.Υ για τον εορτασμό των 200 χρόνων από την ελληνική επανάσταση.pdf
  • ΦΙΛΟΖΩΙΑ-Ομάδα Δράσης Μαθητών για την προστασία των ζώων συντροφιάς.pdf
  • ΔΙΑΤΡΟΦΗ και ΘΗΛΑΣΜΟΣ (.pps)

  • ΑΓΧΟΣ - ΣΤΡΕΣ (.ppt)

  • ΓΙΑΤΙ ΠΑΧΥΝΑΝ ΤΑ ΕΛΛΗΝΟΠΟΥΛΑ (.ppt)
  • quiz ΔΙΑΤΡΟΦΗΣ (.pps)
  • ΒΙΩΜΑΤΙΚΗ ΜΑΘΗΣΗ

    Σχεδιασμός και Υλοποίηση Προγραμμάτων Σχολικών Δραστηριοτήτων

    ΕΠΙΚΑΙΡΑ ΘΕΜΑΤΑ