Αρχική σελίδα

 

 

Τι είναι η Περιβαλλοντική Εκπαίδευση
Θεωρητικές Προσεγγίσεις στην ΠΕ
Προγράμματα
Προγράμματα σχολείων
Ανακοινώσεις-Σεμινάρια- Ημερίδες
Εθνικά θεματικά δίκτυα
Κέντρα Περιβαλλοντικής εκπαίδευσης
Δράσεις του γραφείου

Χρήσιμες συνδέσεις

Επικοινωνία

 

 

Περιβαλλοντική Εκπαίδευση

 

Τι είναι η Περιβαλλοντική Εκπαίδευση

Η Περιβαλλοντική Εκπαίδευση (ΠΕ) είναι μια διεπιστημονική διαδικασία που σκοπό έχει τη διαμόρφωση ενός πληθυσμού που είναι ενημερωμένος και ευαίσθητος σε ότι αφορά το περιβάλλον και τα προβλήματά του. Με τη διαδικασία αυτή οι μαθητές αποκτούν γνώσεις, αξίες, ικανότητες, εμπειρία και θέληση που τους επιτρέπει να δρουν ατομικά και συλλογικά με σκοπό την επίλυση των σημερινών και μελλοντικών προβλημάτων του περιβάλλοντος.

Η Περιβαλλοντική Εκπαίδευση δεν αντικαθιστά το Αναλυτικό Πρόγραμμα αλλά το ενισχύει διότι:
· εμπλέκει και αναδεικνύει τη συσχέτιση πολλών μαθημάτων,
· δίνει την ευκαιρία στους μαθητές να εφαρμόζουν τη γνώση σε πραγματικές καταστάσεις (βοηθά έτσι στην καλύτερη εμπέδωση και διατήρηση της γνώσης για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα),
· χρησιμοποιεί παιδαγωγικές μεθόδους στις οποίες ο μαθητής αισθάνεται πρωταγωνιστής (ο μαθητής ανακαλύπτει τη γνώση),
· ανοίγει το σχολείο στον έξω κόσμο,

Η Περιβαλλοντική Εκπαίδευση δίνει την ευκαιρία στους μαθητές
· να παίρνουν πρωτοβουλία σε ότι αφορά τη μάθηση τους,
· να μάθουν να συνεργάζονται και να δουλεύουν ομαδικά,
· να επανεξετάζουν τις απόψεις τους, να ακούνε τις απόψεις των άλλων και να σέβονται την ποικιλία απόψεων,
· να αναπτύσσουν κριτική και δημιουργική σκέψη,
· να αποκτήσουν δεξιότητες επίλυσης προβλήματος και λήψης αποφάσεων,
· να έχουν εσωτερικά κίνητρα για τη μάθηση και να χαίρονται για αυτό που κάνουν,

όλα αυτά επιτυγχάνονται από τους μαθητές
· με την ενασχόληση τους με πραγματικά προβλήματα του χώρου όπου ζουν (σύνδεση με την καθημερινότητα),
· με την ουσιαστική συζήτηση,
· με τη διερεύνηση και την κατανόηση των προβλημάτων σε βάθος,
· με τη συναισθηματική εμπλοκή τους στη διαδικασία της μάθησης,
· με την άντληση των πληροφοριών από διαφορετικές πηγές και σε διαφορετικά περιβάλλοντα,
· με τη στήριξη εκ μέρους του δασκάλου έτσι ώστε όλοι οι μαθητές να πετυχαίνουν τους μαθησιακούς στόχους και να αποκτούν γνώσεις και δεξιότητες, με τη δημιουργία ενός πλαισίου μάθησης που έχει νόημα για αυτούς.

Παυλικάκης Γιώργος, Δίτσιου Μαλαματή, υπεύθυνοι γραφείου Π.Ε.